In deze rubriek kunt U uw EI kwijt.

Weergaven: 318

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Nou...uhm........ ik wil even melden dat ik soms een ontwikkelingssprongetje maak.

Wat is de ontwikkeling hermanus?
Afgezien het feit dat ik het best geslaagd vind.
Deze ook trouwens...
Hartelijk dank dat U het schilderijtje met als titel Koud geslaagd vindt.

Het ontwikkelingssprongetje zit 'm daarin dat ik de keuze heb gemaakt om mij te beperken tot 1 oneindig rijke inspiratiebron en dat is het strand en de zee.

De invloeden uit het Utrechtse met Pyke Koch en de daar heersende fijne figuratieve schilderkunst heb ik achter mij gelaten.

Verder heb ik wat wijze lessen gehad van schilder P. van Poppel en J. van Kleef.

In de eenvoud liggen de mogelijkheden .. nu .. binnen handbereik.

Verder een technisch mooi recept meegekregen om een levendige huidskleur te kunnen maken.

O ..ja .... en die types kijken .. eindelijk .. echt uit hun ogen.

Verder een grote kaalslag onder mijn schilderijen...maar die ik over heb gehouden is een mooi nieuwe begin voor het verder uitwerken van mijn eigen unieke en authentieke stekkie aan de grote visvijver.

Daar ben ik nu eindelijk in geslaagd
Een weinig origineel citaat...meer heeft het niet!

....als het nog geschilderd was........ was het nog wat
Ik vond het een toepasselijke aanvulling op je ei kwijt Hermanus........... Volgens mij is dit een schilderij....
het is een echte pisbak, aangepast en tot kunst verheven door Marcel Duchamp een kwartslag gedraaid
(de afvoer is boven hier). De kunststroming is 'Dada'
Volgens mij is het voorbeeld van Aron niet het echte kunstwerk (dat was die urinoir) maar een bewerkte foto vanhet kunstwerk van Duchamp.

Wie weet er meer van...??
Geachte Kunstenmaker Aron ,

Ik ben zeer vereerd dat U "mijn Ei " in gedachten had ...en niet die van ene Duchamp.

Welnee...het is een dig. foto van een urinoir ...echte eijurun ...maar wel de signatuur van ene R. Mutt.
Trouwens geen hedendaagse Kunst...maar eentje uit het begin van de vorige eeuw.

Volgens mij kwam Duchamp later.....
Ik ken dit werk niet......... maar als het een schilderij zou zijn....dan was ie de eerste hyperrealist...waar de amerikanen...nog een puntje aan zouden kunnen zuigen.

Lichtelijk in de war ...groet ik U.
Ik denk dat U aardig in de richting komt...geacht medelid.

Verder geen idee
Als je het dan niet weet, beste Herman, ga dan ook geen onzin staan uitkramen.
de signatuur R. Mutt is gezet door Duchamp en ik hoop dat ik je wat heb kunnen leren door de volgende link te klikken en eens op je gemak te lezen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fountain_(Duchamp)

Overigens vind ik je nieuwe ontwikkeling (behalve dan de kijkende en in een lijn staande ogen) GEEN echte verbetering maar je zult ongetwijfeld deze nieuwe vindingen nog moeten oefenen...

Antwoorden op discussie

HNKF heeft nu een besloten groep op Linkedin. Meld je aan!

© 2024   Gemaakt door hnkf.   Verzorgd door

Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden