Het Nederlands Kunstenaars Forum

Het podium voor de beeldende kunstenaar

een vriend van mij kwam aan met deze site, ik wist van het bestaan niet af, nu ben ik altijd vrij traag met dit soort dingen, misschien weten jullie allang van dit bestaan af. je kan natuurlijk met google een eind komen maar dit gaat in mijn ogen toch wat verder.
is er nog wel zoiets als privacy of behoort dit tot het verleden en hangen we dat voor eeuwig aan de wilgen? zijn we tegenwoordig nog gesteld op onze privacy of is dat een gevoel uit het stenen tijdperk? hoe kijken kunstenaars hier tegen aan, want je wilt wel gevonden worden maar ook je privacy bewaren.

http://www.wieowie.nl/

verzenden

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ja , een soort adres onbekend van de radio vroeger, is eigenlijk wel onschuldig lijkt me zolang ze geen echte prive zaken gaan opengooien.Of zit er een addertje dat ik niet zie?

Hierop reageren

ha ja, adres onbekend, dat ken ik nog wel vaag,heb het idee dat dit nog maar het begin is van alle openbare info.
ik denk dat ze ook andere info makkelijk kunnen koppelen en dat dat zodoende voor iedereen te bekijken is.

Hierop reageren

in OBA Live:

Nederlanders verhogen hun schutting omdat ze meer privacy willen. Ondertussen geven we ons binnen die schutting helemaal bloot. Door te bellen, te internetten en te consumeren worden we in categorieën geplaatst, die de risico's van elk individu in kaart brengen.
Dat is makkelijk en efficiënt, maar kan ook gevaarlijke gevolgen hebben; een genetische ziekte staat een hypotheek in de weg en de verkeerde buurt betekent een duurdere verzekering. Vandaag in OBA Live een rondetafelgesprek over risicoprofielen. Te gast zijn Joep Schrijver, auteur van Het Wilde Vlees, de tomtomisering van de passionele mens en Ton Monasso, consultant bij Gapgemini, hij houdt zich bezig met e-dossiers.

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/ikon/OBAlive/20090225/kwestie...

Hierop reageren

Ja Alex , het is inderdaad vreemd, aan de ene kant barricaderen we ons achter schuttingen en sloten, maar als we in het nieuws mogen ( t.v.. Internet etc.) laten we iedereen binnen in onze levens. Misschien zijn we te veel doorgegeschoten in onze privacy en zoeken we op die manier weer contact en ook weer niet als het te dichtbij komt.

Alex zei:
in OBA Live:

Nederlanders verhogen hun schutting omdat ze meer privacy willen. Ondertussen geven we ons binnen die schutting helemaal bloot. Door te bellen, te internetten en te consumeren worden we in categorieën geplaatst, die de risico's van elk individu in kaart brengen.
Dat is makkelijk en efficiënt, maar kan ook gevaarlijke gevolgen hebben; een genetische ziekte staat een hypotheek in de weg en de verkeerde buurt betekent een duurdere verzekering. Vandaag in OBA Live een rondetafelgesprek over risicoprofielen. Te gast zijn Joep Schrijver, auteur van Het Wilde Vlees, de tomtomisering van de passionele mens en Ton Monasso, consultant bij Gapgemini, hij houdt zich bezig met e-dossiers.

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/ikon/OBAlive/20090225/kwestie...

Hierop reageren

Hierop reageren

RSS

Info

hnkf hnkf heeft dit netwerk opgezet op Ning.

© 2009   Gemaakt op Ning door hnkf.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden

Inloggen bij chat