'k speel met de gedachten om onder de rubriek
groepen een rubriek te openen "Members only"
daar kan over alles en nog wat gediscussieerd
worden, maar is specifiek bedoeld om discussies
te voeren waarvan men vindt dat niet iedereen
deze via Google hoeft te vinden en dus wat
opener met elkaar kan praten. 'k denk hierbij
o.a. aan het beoordelen van elkaars werk en
persoonlijke opmerkingen.
Voordeel is dat het forum toegankelijker blijft
voor bezoekers, terwijl leden toch het achterste
van hun tong kunnen laten zien.
Als er voldoende belangstelling voor dit idee
is zal ik deze groep openen.

Weergaven: 175

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

overigens kan ik nog enkele forumdeelnemers noemen die bij regelmaat te lezen zijn hier...
(o.a. Helene, Ans, Ton enz....)
Maar het feit blijft!
Nettiquette??? nou , ik merk dat het je aan mensenkennis ontbreekt "knul", je zou er van staan te kijken! Eikel ! he lekker is dat
wie ?

Tja....de ruimte is wat beperkt tussen een infantiel droomkoninkje en een gewone schoft.

In het diepst van mijn gedachten ontwaar ik god en de duivel.

Niets menselijks is mij vreemd
Hermanus je hebt wel wat goede punten maar het werk staat uiteindelijk centraal op deze website en we hebben een selectie commissie om die kwaliteit te bewaken. De selectiecommissie werkt onafhankelijk en het technisch beheer staat hier buiten.

Uitgangspunt van HNKF was een website te zijn voor kunstenaars met een vrij forum.

De doelstelling is de volgende:

De Algemene doelstelling van deze website is een toonaangevende onafhankelijke kunst community te zijn voor professioneel werkende beeldende kunstenaars met een vrij forum. Een specifieke doelstelling is het algemeen publiek te interesseren in de leef- en denkwereld van beeldende kunstenaars. De kunstenaars maken dit mogelijk door het actief participeren in kunstdiscussies, het up to date houden van hun website en het geregeld bijhouden van een blog. Zodoende onstaat er een weelderige website dat voor kijkers en lezers de moeite waard is er steeds terug te keren.

Het lijkt er op dat dat vrije wellicht iets te vrij is. Het gaat er niet om dat we een poezi album willen worden oid maar scheldpartijen, het smaden van collega's, het ongevraagd neerhalen van collega's is het laatste wat we hier willen. Uiteraard is er plaats voor scherpslijters [waar kennerlijk ondergetekende ook bij hoort :)] en goede stevige discussies waar de vonken van afvliegen ook. Maar aanvallen en vloekpartijen alleen met als doel een persoonlijke aanval te starten willen we niet hier. Ook het ongevraagd kankeren op elkaars werken willen we niet hebben hier. Dat heeft niks met Christelijkheid te maken maar wel met fatsoensnormen.
en om even hier op voort te borduren wil het management alle discussies gaan doorlezen en berichten weghalen waar overduidelijke zaken in zitten die gaan richting:

het smaden van collega's,
persoonlijke aanvallen.
het ongevraagd bekritseren van de kunsten van collega's

Het management zal bij kunst discussies en algemene discussies minder ingrijpen dan in de overige meer zakelijke discussies waar we ook de on topic rule zullen hanteren.
HNKF :
Hermanus je hebt wel wat goede punten ( welke?) maar het werk staat uiteindelijk centraal op deze website ( waarom en voor wie??) en we hebben een selectie commissie ( niet volledig en zeer eenzijdig!) om die kwaliteit te bewaken. ( inhoudelijke kwaliteit van de discussiepunten?) De selectiecommissie werkt onafhankelijk en het technisch beheer staat hier buiten.

Uitgangspunt van HNKF was ( is ? ) een website te zijn voor ( en door ?)kunstenaars met een vrij ( open?) forum.

De doelstelling is de volgende:

De Algemene doelstelling van deze website is een toonaangevende onafhankelijke kunst community ( nederlands graag!) te zijn voor professioneel werkende beeldende kunstenaars met een vrij forum.

Hermanus:
Er zijn maar 2 Fora..de HNKF en Exto.
Met "Toonaangevend "wordt bedoelt : belangrijker dan Exto.


HNKF :
Een specifieke doelstelling is het algemeen publiek ( wie ??) te interesseren in de leef- en denkwereld van beeldende kunstenaars.

Hermanus:
Apies kijken !!....... tech. receptuur , atelierwetenswaardigheden en priveaangelegenheden etc zijn uitsluitend voorbehouden aan collega's.

Achtergrondinformatie v/d B.K. t.b.v. het publiek : via boek , brochure, begeleidende info. Tentoonstelling, de recensie, de biografie.....



HNKF :
De kunstenaars maken dit mogelijk door het actief participeren in kunstdiscussies, het up to date houden van hun website en het geregeld bijhouden van een blog ( wat is dat ?) . Zodoende onstaat er een weelderige website dat voor kijkers en lezers de moeite waard is er steeds terug te keren.

Hermanus :
Noem es 1 specifieke " Kunstdiscussie" !
"Het publiek" participeert niet mee....... !!
Het bijhouden van de website t.b.v. wie?
Blog....... ??


HNKF :
Het lijkt er op dat dat vrije wellicht iets te vrij is. Het gaat er niet om dat we een poezi album willen worden oid maar scheldpartijen, het smaden van collega's, het ongevraagd neerhalen van collega's is het laatste wat we hier willen.

Hermanus : De dagelijkse atelierpraktijk !!
Het moet duidelijk zijn dat de kritiek uitsluitend gericht is op het werk !!
Het werk dient gescheiden gezien te worden zowel door de maker als de criticus !!
Kritiek op het werk is GEEN kritiek op de persoon !!



Uiteraard is er plaats voor scherpslijters [waar kennerlijk ondergetekende ook bij hoort :)] en goede stevige discussies waar de vonken van afvliegen ook. Maar aanvallen en vloekpartijen alleen met als doel een persoonlijke aanval te starten willen we niet hier. Ook het ongevraagd kankeren op elkaars werken willen we niet hebben hier. Dat heeft niks met Christelijkheid te maken maar wel met fatsoensnormen.

Hermanus:
Ten alle tijden zal ondergetekende doorgaan met ongevraagd kritiek te uiten op alles wat maar enigszins de moeite waard is.

De enigste norm is deze : Uitsluitend in een omgeving waar men kritisch is ..is vooruitgang !!


Negatieve kritiek is uieindelijk ook opbouwend van aard

Zo.... nu mag U weer....trouwens ik wil weten met wie ik te maken heb....
"Het HNKF management".. is mij te anoniem
ps...

Afgezien van het karige nederlands... is er inhoudelijk ook weinig nagedacht over de formule.

Een meedenkende groet van Hermanus

ps... Ik zou voor dit advies dik betaald moeten worden
Ik vertrek van het forum, zie geen heil in het communiceren met negatieve elementen. Geluk allemaal
Neen Dirk dat heb je mis!
Uiteraart begrijpen we dat je een mening hebt en dat is prima maar op het forum kunstenaars vertellen dat ze prut oid maken schiet niemand wat mee op en bovendien is er een selectie commissie die serieus werk maakt van dit geheel. Ben je het niet eens met de selectie commissie kan je ze via het webadres van HNKF management ze benaderen.

Even dit nog:

Dirk zegt:

Dus in feite zijn de personen die zichzelf kunstenaar zijn gaan noemen en waarvan ik hun kunstwerken niks vind om reden gaan schelden op mijn persoon, men noemt mij een eikel bijvoorbeeld of een zak, maar het komt niet in die kopjes op om eens te vragen wat ik eigenlijk bedoel.

Wie ben jij eigenlijk dit te zomaar te zeggen? Waarom eerst uitschelden en later verhaal komen halen bij de almachtige Dirk.

Nogmaals het betreft hier een discussie forum!

Kritiek mag maar gewoon als de kunstenaars er om vragen en dan kan je doen wat je wil zolang het geen persoonlijke aanvallen worden...
Hermanus zegt:

Zo.... nu mag U weer....trouwens ik wil weten met wie ik te maken heb....
"Het HNKF management".. is mij te anoniemps...


Aron dus die "scherpslijter"!
Dirk momenteel is dit forum helemaal niet levend. Hoogstens voor jou. Toch willen we er een levend forum van maken. Met of zonder jou.....
Tja .... de verbeelding is aan de macht...kwestie van positief projecteren.

Wilt U nog een werkje van mij bekritiseren.... of stelt U voor om nu eens zelf een werkje in te brengen.
Nee Dirk, het mooie is dat hnkf management een feilloos geheugen heeft en precies weet wat je schreef en in welke contect en zoals je het hier beschrijft is het niet gegaan was dat maar zo!

Antwoorden op discussie

HNKF heeft nu een besloten groep op Linkedin. Meld je aan!

© 2024   Gemaakt door hnkf.   Verzorgd door

Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden