Rubriceren van kunstenaars en andere ideen de site overzichtelijk te maken.

Momenteel zijn er ruim 80 kunstenaars lid. Het is momenteel niet makkelijk als buitenstaander door de kunstwerken te surfen. Bij kunst van leden moet je momenteel 32 pagina's en 750 foto's doorsnuffelen.
We hebben het volgende ideeen maar staan open voor andere ideeen.

1 op de profiel foto's geen foto van jezelf te zetten maar een foto die representatief is voor je kunst. Je kan dan op een andere plaats op je kunstsite een foto plaatsen of je blog? Door 80 profiel foto's worstelen is een stuk eenvoudiger een overzicht te krijgen. Aan je gezicht valt nl niet te zien wat voor kunst je maakt.

2 Het rubriceren van kunstenaars in categorien en deze op de voorpagina te plaatsen met linken. De vraag zou dan zijn welke categorien............

Ok brand maar los..............Ook andere ideen zijn natuurlijk welkom het geheel beter te maken.

Weergaven: 228

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Rubriceren is een goed idee indien je dan ook lid kan zijn van meerdere rubrieken of groepen. De opzet van artmesh of Flickr zou dan kunnen. Eventueel uitgebreid met de mogelijkheid om alleen op uitnodiging lid te worden van een bepaalde groep. En dan ook forum discussies per groep/rubriek. Dus toch een soort ballotage maar dan vanuit de rubriek/groep.
Kan het woord vriend vervangen worden
door collega, 'k heb een verzoek liggen
om iemands vriend te worden, klinkt nogal
beladen, 'k maak niet zo makkelijk vrienden,
zeker niet als ik ze niet persoonlijk ken.
Is gebeurd
ja vind ik eigenlijk ook wel een betere benaming..
Je kan al beginnen met de vermelding ruimtelijk of plat werk.
We zijn tot de volgende onderverdeling gekomen.

Fotografie
Digitale foto bewerking
Computerkunst
Video kunst
Kinnetische kunst
Beeldhouwkunst
Tekenkunst
Grafische kunst
Abstracte Kunst
Existentiele kunst
Realistische kunst
Magische realisime
Mixed Media
Assemblage kunst
Pop-art
Foto realisme
Outsider art
Graffiti
Overig

Overigens zijn het de kunstenaars zelf die zichzelf in vakjes zullen gaan stoppen. Het hoeft dus niet....

Graag uw commentaar of er iets ontbreekt of weg moet of desnoods totaal anders. Het is wel belangrijk zo een verdeling omdat het gaat fungeren als fundament waar kijkers op kunnen zoeken. Dus onder die verdelingen komen kunstenaars te staan. Ja al kunstenaar kan je dan onder meerdere onderverdelingen staan mits dat ook terug te vinden is in je foto galerij.
Deze indeling rammelt te veel. Grafische kunst kan realistisch zijn of pop-art, etc. Outsider art zegt wat over de persoon die het maakt. Videokunst alleen over het gebruikte medium. Etc.

Waarom de kunstenaars indelen? Beter lijkt mij om de werken in je galerie in te delen voor de kijkers. Dit door een of meerdere tags. En de bezoekers kunnen hierop zoeken.

Daarnaast denk ik dat er verder indelingen/groepen kunnen ontstaan tussen de kunstenaars onderling die meer verwijzen naar wat hen bezielt ipv de stijl of het gebruikte medium. Bijv. een groep die weg is van bruggen of appels of vergezichten. Deze groepen kan iedereen aanmaken en anderen kunnen zich daarbij aansluiten.
alleen de abstracte kunst met een hoofdletter K ?
Het werken met tags is niet helemaal duidelijk. We kunnen ook besluiten de kunstenaars zelf groepen te laten maken. Dat is technisch mogelijk. Gewoon kunstenaars de mogelijkheid te geven groepen te maken en anderen kunnen zich daar dan bij aansluiten ja dat kan.........het scheelt het management werk. We kunnen daar mee gaan experimenteren en als het niet werkt halen we die groepen weg. Het nadeel van die werkwijze is dat het een zooitje kan worden voor de (niet geschoolde) bezoekerNiet dat we klieken willen oid. maar uitsluitend om het zoeken in de brei te vergemakkelijken. Maar goed het is niet aan ons maar aan de kunstenaars. Waar het management naar kijkt is ook en vooral het geheel overzichterlijker te maken voor bezoekers...

Overigens PJ kan je je ideeen in je laatste ietsje uitwerken aub?

........ Ok dank voor je reactie..........en we zullen uiteindelijk met een voorstel komen waar we dan weer een reactie op vragen.

Die K ? Slordigheid ;)
slordigheid.. is abstracte kunst ? ha ja.. sorry hoor, maar je vraagt erom :)

ik vind het heeeel moeilijk om categorien te gaan bepalen, ook in de kwaliteits-discussie zie je hoe er houvast gezocht wordt in het benoemen van vakjes, het zal nooit toereikend zijn, de benaming en indeling is altijd gebaseerd op historie, voor het hedendaagse is geen plek, nouja dan noem je het 'outsider kunst' misschien, maar ook die term zit vol 'insider-weetjes'..
Ja, vind ik wel duidelijk en overzichtelijk. niets mis mee.
vind ik ook, het woord vriend wordt overal te pas en te onpas gebruikt, iemand die ik pas ontmoet noem ik dan ook een kennis nadat ik hem of haar vaker ontmoet heb, maar vriend?

Antwoorden op discussie

HNKF heeft nu een besloten groep op Linkedin. Meld je aan!

© 2024   Gemaakt door hnkf.   Verzorgd door

Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden