Onbewolkt. Olie op paneel. 40-30cm 2008

Weergaven: 184

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Geachte schilder ? Dirk ,

Het wordt tijd dat U eens een zeeer recent schilderij plaatst ( dit is ( by the way ) al de 2de keer dat ik dit aan U vraag... ).

Johfra is de naam....maar de achternaam van Diederik is heel goed gespeldt(of d of t ).

Trouwens .. het lijkt mij een erg meditatieve bezigheid...afgezien nog van het feit...dat beproefde beeldelementen het nog altijd goed doen.

Ik pik wat af overigens........

Trouwens enkele dagen geleden kocht een Kunstcollectioneur een schilderij van mij...niet iets bijzonders...ware het niet dat deze verzamelaar ook schilderijen heeft van Dolf Zwerver, Westerik en Peter van Poppel.

Hang ik mooi tussen dit illustere gezelschap !

Over.. erbij horen gesproken.........
De aandacht komt van een uitgever, een galerie en een paar personen die geintresseerd zijn in verband met aankoop.

Ik heb niets van doen met Jophra en Kraaijpoel.
Hun werk spreekt me niet aan.
Jophra vind ik technisch wel ok[ das dan ook alles], Kraaijpoel vind ik geen meester in het schilderen van rotsen.

In die serie ben ik helemaalniet met gesteente bezig[of heb je het over iets anders?]
Het zijn abstracte, enigzins organische vormpjes om het maar even simpel te zeggen.

Ik hou me overigens niet zo bezig of ik nou wel zo origineel ben.
Als een bepaald idee zich genoeg aan me opdringt ga ik er mee aan de slag.
Waarom zou ik een uitslover zijn als het gewoon een feit is.

Trouwens..... een mooi ding !
Oohh nee ...uhm... k ' wis nie dat als je "hahahah" voor een zin zet ..dat die zin dan met een korreltje zout gelezen moet gaan worden.

Ja...maar je bent toch ook helemaal geen eens geen schilder .

Nog steeds.. wel een mooi ding om te zien...dat dus wel...
jammer dat ie niet van U zelve is.......maar goed...blijft toch een mooi ding. !
Laat Ton nu maar gewoon schilderen...kan jij ondertussen weer geheel andere dingen doen....zoals een ijzeren hekje maken voor de kerk
:)
Nou.... ik ben wel heel erg onder de indruk van uw mening.

Ik overweeg om maar iets geheel anders te doen.......

Kan ik al de geplande tentoonstellingen.... optie's op aankoop en alle opdrachten afblazen.....

Ik wist niet dat ik niet kon schilderen...ik dacht dat ik dat wel een beetje kon...

Wat kan een mens zich vergissen.

Ik ben ook heel blij dat U .. als gevierd Kunstenaar .. mij dit onder ogen brengt.

Het werd wel tijd.. ja .. om de waarheid te horen..

Wel jammer van al die mensen die nu een schilderij van Hermanus hebben hangen.... ik zal ze namens U inlichten dat
het helemaal geen Kunst is .. wat ze hebben hangen..

Heel erg vind ik het voor diegene die zelfs Kunstgeschiedenis hebben gestudeerd.... ik zal hun ook zeggen dat ze er geen ene moer van snappen...

Goh...wat ben ik blij Dirk .. dat eindelijk de kogel door de kerk is........

Ik zal dan ook wel van dit Forum moeten gaan....

Misschien zou Wally.... als zeer erkend Kunstenaar .. zijn licht over deze heikele zaak kunnen geven...als contra expertise ....

Het kan zijn dat U zich lelijk vergist.......

Zou het kunnen dat als ik les neem in het Kunstschilderen..dat er dan misschien nog een klein kansje in zit dat ik verder mag met de verf en de penselen.

Moet ik nu ook al mijn verf en penselen wegdoen.....

Wat zal mijn familie er niet van denken.

Ze hebben al enkele jaren vrij zorgeloos over mij gedacht in de trant van dat ik eindelijk goed terecht gekomen was...

Tjonge... begint het gedonder weer opnieuw..... naar het arbeidsbureau... uitkering aanvragen.......

Ik zie er wel erg tegen op...maar ik kan daar wel enige lering uittrekken....

Maar ja.... dat komt meestal altijd te laat

Bedankt alvast !!
reactie op dirk's laatste post van 1 uur geleden (smijltje):

uitbrander? van hermanus? weet je t zeker? bofferd.

het lijkt me een misverstand, ik las je mening over het werk van ton niet als een aanval op de persoon. maar gewoon je mening. en ik las de reactie van hermanus eigenlijk alleen als een grapje.

o, kzie dat ik zelf ook nog niets van dit werk heb gezegd. ton: ik vind het technisch zeer goed, prachtig. maar het spreekt mij niet zo
aan. verder vind ik je nog steeds oké.

(waaaaaaaaaaaarom kan ik steeds niet reageren op de post waarop ik wil reageren?)
dat wordt, in jouw geval, GEEN WW-uitkering maar het is de bijstand die wacht....!
Zou toch gewoon schilderwerkjes blijven maken zolang er onwetenden zijn die ze kopen.
Dit is eigenlijk een reactie op Wat Dirk zegt, ik kan alleen niet reageren op de volgende stukjes, er zit geen reageerknopje...

Ik heb geen eenkele moeite met je kritiek Dirk.
Ik snap ook wel een beetje wat je bedoeld.
Maar ik blijf natuurlijk wel bezig met wat ik van plan ben.

Hoe deze discussie verloopt vind ik een beetje merkwaardig en grappig.
Bijzonder, een beetje benauwend werk.
Waar kijken we hier nu naar?
het werk heeft een vreemd soort aantrekkingskracht, Ton. Soms heb ik het gevoel dat ik naar een olifantenhuid kijk en dat satijnen doek; meesterlijk geschilderd..

Antwoorden op discussie

HNKF heeft nu een besloten groep op Linkedin. Meld je aan!

© 2024   Gemaakt door hnkf.   Verzorgd door

Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden