In de kunst discussie discussie "are you a toyboy, a toygirl, or are you an artist?" Werd een vraaggesteld of spreektaal kunst is en hoe zich dat verhoud met beeldtaal? Misschien een aardige "spin off" voor een nieuw onderwerp.

Weergaven: 173

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

tja, zo doe ik het ook, en ik vind het 'zien' van een titel een lekker moment.
Kies niet zomaar een titel, maar 'Onkel Willie wird das Kind schon schaukeln' vind ik wel wat hebben.
Het lijkt mij een kunst op zich om zo'n naam te bedenken. De naam zet de beschouwer van het werk vaak aan het denken over de bedoeling c.q. achtergronden van zo een titel.
En het vreemde is, dat iedereen er het zijne bij denkt....!
Overigens is; 'Einmal sterben und zurueck...' ook zo een titel.
"Beeldende kunst is per definitie nutteloos terwijl toegepaste kunst maar ook architectuur ook het nut er in heeft."

nuttteloos in zin van gebruiksvoorwerp maar denk dat op geestelijk en maatschappelijk vlak kunst wel degelijk nut heeft, al is het een functie voor de maker, de enkele toeschouwers die het totale werk opnemen,maar ook een aanzet kan voldoende zijn.
het nut is dat kunst aanzet tot communicatie, tot doorbreken van gevoelspatronen,reflectie en daarmee ontwikkeling (zowel bij maker als bij toeschouwer),in sommige gevallen is kunstenaar zijn en dus kunst maken een soort subsysteem waarbinnen mensen zich kunnen veroorloven te spreken zonder dat dat als bedreigend wordt ervaren door een deel van de maatschappij............enzenz

Antwoorden op discussie

HNKF heeft nu een besloten groep op Linkedin. Meld je aan!

© 2024   Gemaakt door hnkf.   Verzorgd door

Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden